Općina Šenkovec

Javni poziv za prijavu programa/projekata organizacija civilnog društva za financiranje iz proračuna općine Šenkovec za 2025. godinu

REPUBLIKA HRVATSKA

MEĐIMURSKA ŽUPANIJA

OPĆINA ŠENKOVEC

Jedinstveni upravni odjel

KLASA: 402-02/24-01/18

URBROJ: 2109-25-01-24-01

Šenkovec, 12.12.2024.

JAVNI POZIV ZA PRIJAVU PROGRAMA/PROJEKATA ORGANIZACIJA CIVILNOG DRUŠTVA ZA FINANCIRANJE IZ PRORAČUNA OPĆINE ŠENKOVEC ZA 2025. GODINU

– S UPUTAMA ZA PRIJAVITELJE-

  1. PREDMET JAVNOG POZIVA

Predmet ovog Javnog poziva je prikupljanje pisanih prijedloga programa i projekata organizacija civilnih društva za financiranje iz Proračuna Općine Šenkovec za 2025. godinu, sukladno Odluci o kriterijima za određivanje prioriteta za dodjelu financijskih sredstava programima i projektima od  interesa za Općinu Šenkovec.

U 2025. godini samo iznimno će se financirati projekti i programi koji nisu prijavljeni na ovaj Javni poziv, i to samo oni gdje planiranje i projektiranje zbog objektivnih razloga nije bilo moguće realizirati u vrijeme raspisivanja ovog Javnog poziva.

Ukupno planirana vrijednost poziva je 40.000,00 Eura.

Najmanji iznos financijskih sredstava koji se može prijaviti i ugovoriti po pojedinom projektu je 200,00 Eura a najveći iznos po pojedinom projektu  je 5.000,00 Eura. Udruge sukladno ovom javnom pozivu mogu prijaviti projekt za sljedeća područja: kultura, tehnička kultura, odgoj i obrazovanje, udruge mladih, socijalna skrb, zdravstvo, razvoj i demokratizacija društva i sport.

  1. PRIJAVITELJI PROGRAMA I PROJEKATA – KORISNICI PRORAČUNA OPĆINE ŠENKOVEC

Pod korisnicima Proračuna Općine Šenkovec podrazumijevaju se organizacije civilnog društva i druge pravne i fizičke osobe, a naročito:

  1. kulturne ustanove i udruge
  2. sportski klubovi i udruženja
  3. humanitarne udruge i udruženja s područja socijalne skrbi
  4. udruge s područja zdravstva
  5. vjerske organizacije
  6. organizacije tehničke kulture, udruge građana
  7. ustanove predškolskog odgoja
  8. ostale udruge i pojedinci
  9. FORMALNI UVJETI POZIVA

3.1. Prihvatljivi prijavitelji

Pravo podnošenja prijava na Poziv ima pravna osoba koja je registrirana kao udruga sukladno Zakonu o udrugama.

  1. A) Prijavitelj mora zadovoljiti sljedeće uvjete:
  2. Biti upisan u Registar udruga Republike Hrvatske;
  3. Biti upisan u Registar neprofitnih organizacija i vodi transparentno financijsko poslovanje, u skladu s propisima o računovodstvu neprofitnih organizacija;
  4. Biti upisan u registar stvarnih vlasnika koji vodi FINA;
  5. Imati usklađen statut s odredbama Zakona o udrugama ili je podnio zahtjev upravnom tijelu u Međimurskoj županiji za usklađivanje statuta (što se dokazuje potvrdom), a osoba ovlaštena za zastupanje udruge je u mandatu, što se potvrđuje uvidom u registar udruga;
  6. Mora uredno ispunjavati obveze iz svih prethodno sklopljenih ugovora o financiranju iz proračuna Općine Šenkovec kao i obveza iz prethodnih poziva iz kojih je imao financiran neki od programa;
  7. Nema dugovanja s osnove plaćanja poreza te drugih davanja prema državnom proračunu i Proračunu općine;
  8. Protiv korisnika, odnosno protiv osobe ovlaštene za zastupanje prijavitelja ne vodi se kazneni postupak i nije pravomoćno osuđen za prekršaje ili počinjenje kaznenog djela definiranog Uredbom;
  9. Imaju definirane alternativne izvore financiranja (sustav prikupljanja članarina, donacije, sponzorstva, gospodarske djelatnosti i dr.);
  10. Program/projekt/inicijativa koji prijave na javni poziv Općine bude ocijenjen kao značajan (kvalitetan, inovativan i koristan) za razvoj civilnog društva i zadovoljenje javnih potreba Općine definiranih razvojnim i strateškim dokumentima, odnosno uvjetima poziva;
  11. Mora imati osigurane ljudske kapacitete i materijalne resurse za provedbu programa ili projekta koje prijavljuje;
  12. B) Pravo prijave na poziv nemaju:
  13. Prijavitelji koji ne ispunjavaju uvjete iz točke A;
  14. Udruge koje su u stečajnom postupku, postupku gašenja, postupku prisilne naplate ili u postupku likvidacije.
  15. C) Prihvatljivi projekti:
  16. program ili projekt ne smije biti:

 – redovni program rada udruge i druge pravne i fizičke osobe,

– aktivnost čiji su korisnici isključivo članovi organizacije prijavitelja,

– usmjeren isključivo prema investicijskim ulaganjima, izgradnji ili adaptaciji kapitalnih objekata, kupnji opreme;

– usmjeren zadovoljavanju temeljnih potreba poslovanja;

  1. program ili projekt za koji nisu u cijelosti već odobrena sredstva iz inozemnih fondova i fondacija, fondova Europske unije, državnog proračuna, proračuna drugih jedinica lokalne i regionalne (područne) samouprave;
  1. ukoliko se program ili projekt provodi s partnerom, potpisana Izjava o partnerstvu;
  1. prijava projekta na Javni poziv mora sadržavati sve podatke i dokumentaciju određenu Javnim pozivom.

Prijavitelj može podnijeti najviše 4 prijave za financijsku podršku programu/projektu. Udruge koje se mogu prihvatiti kao partnerske organizacije moraju ispuniti opće uvjete ovog Poziva koji vrijede za udruge prijavitelje. Udruga koja prijavljuje probam/projekt u cijelosti je odgovorna za njegovu provedbu, izvještavanje i rezultate.

  1. SADRŽAJ PRIJAVLJENIH PROJEKATA I PROGRAMA

Pri odabiru projekata i programa koji će se financirati prednost će imati projekti i programi koji će svojim sadržajem poticati:

  • afirmaciju svih oblika izvaninstitucionalnog odgoja i obrazovanja djece, mladih i odraslih osoba;
  • afirmaciju svih oblika kreativnosti i stvaralaštva;
  • njegovanje i proučavanje povijesnih i sociokulturnih tradicija; demokratičnost i ekološku svijest;
  • afirmaciju identiteta i promidžbu Općine Šenkovec u Republici Hrvatskoj i u inozemstvu; · podizanje razine zdravstvene zaštite i socijalne skrbi;
  • programe obrazovanja za stjecanje tehničkih i informatičkih znanja i vještina;
  • programe sportsko-rekreacijskih aktivnosti građana te ostale programe i manifestacije koji će poticati i promicati sport;
  • programe škola i manifestacija u kulturi, promicanje, unaprjeđenje i afirmaciju kulturnih vrijednosti te identiteta Općine Šenkovec;
  • potporu udrugama proizašlim iz Domovinskog rata te potporu humanitarnim, socijalnim i srodnim organizacijama.
  1. KAKO SE PRIJAVITI NA JAVNI POZIV

Prijava se šalje elektronički putem elektroničke pošte na adresu opcina@senkovec.hr s napomenom u naslovu „Prijava na javni poziv – financiranje programa korisnicima proračuna“ te moraju biti sadržani svi prilozi i traženi dokumenti, u suprotnom se prijava smatra nepotpunom. Također, prijava se može poslati poštom ili dostaviti osobno u zgradu Općine Šenkovec, sa svom propisanom dokumentacijom i obrascima, na adresu Josipa Bedekovića 11, Šenkovec, 40000 Čakovec u zatvorenoj omotnici s napomenom „Prijava na javni poziv – financiranje programa korisnicima proračuna“.

Obvezni prilozi:

  1. Obrazac prijave Programa (obrazac 1) – obvezno potpisan i ovjeren;
  2. Izjava o financiranju projekta (obrazac 2);
  3. Izjavu o partnerstvu u skladu s čl. 16. Uredbe (u slučaju prijave u partnerstvu) obvezno potpisan i ovjeren od strane nositelja programa te partnera na programu.

5.1. Prijavni obrazac

Prijavni obrazac dio je obvezne dokumentacije. Prijave u kojima nedostaju podaci vezani uz sadržaj Programa te financijska konstrukcija za izvršenje istog neće se razmatrati.

5.2. Rok za slanje prijave

Rok za dostavu prijave na Poziv je 15.01.2025. do 24:00 sati. Prijava je dostavljena u roku ako je do navedenog roka zaprimljena putem elektroničke pošte, urudžbirana u JUO Općine Šenkovec ili dostavljena na poštu (dokazivo na štambilju Hrvatske pošte). Sve prijave dostavljene izvan roka ili prijave koje su nepotpune, neće se razmatrati.

5.3. Kome se obratiti ukoliko imate pitanja

Sva pitanja vezana uz ovaj Poziv mogu se postaviti isključivo elektroničkim putem, slanjem upita na adresu elektroničke pošte: opcina@senkovec.hr, najkasnije do 10.01.2025. godine.

  1. PROCJENA PRIJAVA I DONOŠENJE ODLUKE O DODJELI SREDSTAVA

Sve pristigle i zaprimljene prijave proći će kroz proceduru procjene.

6.1. Pregled prijava u odnosu na propisane uvjete Poziva

Davatelj financijskih sredstava ustrojava Povjerenstvo za administrativnu provjeru kao zasebno tijelo koje provodi postupak provjere ispunjavanja propisanih (formalnih) uvjeta Poziva. Povjerenstvo se sastoji od 3 člana. Članovi Povjerenstva ne smiju biti u sukobu interesa.

U postupku administrativne kontrole – provjere ispunjavanja formalnih uvjeta Poziva provjerava se:

  • Ako je prijava dostavljena na pravi Poziv i u zadanom roku,
  • Ako je zatraženi iznos sredstava unutar financijskih pragova postavljenih u Pozivu,
  • Ako je primjenjivo, je li lokacija provedbe programa prihvatljiva,
  • Ako je primjenjivo, jesu li prijavitelji i partner prihvatljivi sukladno uputama za prijavitelje u Pozivu,
  • Jesu li dostavljeni, potpisani i ovjereni svi obvezni obrasci,
  • Jesu li ispunjeni drugi formalni uvjeti Poziva,
  • Jesu li ispunjene sve propisane obveze iz Poziva.

Nakon provjere svih pristiglih i zaprimljenih prijava u odnosu na propisane uvjete Poziva Povjerenstvo za administrativnu provjeru izrađuje popis svih prijavitelja koji su zadovoljili propisane uvjete, čije se prijave upućuju na procjenu kvalitete.

Također, svi koji nisu zadovoljili propisane uvjete bit će obavješteni o istome.

6.2. Procjena prijava koje su zadovoljile propisane uvjete Poziva

Davatelj financijskih sredstava ustrojava stručno Povjerenstvo za ocjenjivanje (dalje: povjerenstvo) koje ima najmanje tri člana relevantna za područje Poziva. Članovi Povjerenstva mogu biti službenici Općine kao i vanjski, nezavisni članovi. Svaka pristigla i zaprimljena prijava ocjenjuje se temeljem obrasca za ocjenu kvalitete prijave koji se nalazi u prilogu ovog Poziva. Povjerenstvo obavlja bodovanje/ocjenjivanje svih prijava i to prema kriterijima propisanim uvjetima ovog Poziva i odgovarajućeg obrasca za ocjenu kvalitete prijave.

Nerealan proračun projekta, razlog je za lošiju ocjenu i moguće neprihvaćanje prijave za financiranje. Prijave koje prilikom postupka ocjenjivanja ne ostvare minimalno 50% ukupno mogućeg broja bodova, neće moći biti financirane kroz ovaj Poziv. Za prijavu koja ostvari 50% ili više ukupnih bodova, Povjerenstvo će Načelniku u skupnom izvješću navesti predlaže li se :

  • Financiranje prijavljenog Programa u ukupnom iznosu potpore ili
  • Djelomično financiranje u iznosu koji će se utvrditi u naknadnim pregovorima upravnog odjela s prijaviteljem, o stavkama proračuna i aktivnostima u opisnom dijelu prijave koje treba izmijeniti sukladno preporuci Povjerenstva u opisnoj ocjeni prijave.

Na temelju prijedloga Povjerenstva za ocjenjivanje i nakon završenih pregovora, Odluku o odobravanju financijskih sredstava donosi Načelnik.

6.3. Dostava dodatne dokumentacije i ugovaranje

 Kako bi se izbjegli dodatni nepotrebni troškovi prilikom prijave na Poziv, davatelj financijskih sredstava tražit će dopunu dokumentacije isključivo od onih prijavitelja koji su ušli na listu odabranih prijava za dodjelu sredstava.

Najkasnije prije potpisivanja ugovora o dodjeli financijskih sredstava podnositelj Prijave dostavlja:

  • potvrdu Ministarstva financija – Porezne uprave o urednom ispunjavanju obveze plaćanja poreza te drugih davanja prema državnom proračunu i proračunima jedinica lokalne samouprave;
  • ostalu dokumentaciju koja bude zatražena za dokazivanje uvjeta iz Poziva a na zahtjev Povjerenstva i/ili JUO.

Ukoliko prijavitelj ne dostavi traženu dodatnu dokumentaciju u traženom roku, njegova prijava će se odbaciti kao nevažeća.

Ukoliko se provjerom dodatne dokumentacije ustanovi da neki od prijavitelja ne ispunjava tražene uvjete Poziva, njegova prijava neće se razmatrati za postupak ugovaranja.

  1. PRIHVATLJIVI I NEPRIHVATLJIVI TROŠKOVI

Prihvatljivi troškovi su troškovi koje je imao korisnik sufinanciranja, a koji ispunjavaju sve sljedeće kriterije:

  • Nastali su za vrijeme razdoblja provedbe programa ili projekta u skladu s ugovorom, osim troškova koji se odnose na završna izvješća, troškova revizije i troškova vrednovanja, a plaćeni su do datuma odobravanja završnog izvješća. Postupci javne nabave za robe, usluge ili radove mogu započeti prije početka provedbenog razdoblja, ali ugovori ne mogu biti sklopljeni prije prvog dana razdoblja provedbe ugovora.
  • Moraju biti navedeni u ukupnom predviđenom proračunu projekta ili programa.
  • Nužni su za provođenje programa ili projekta koji je predmetom dodjele financijskih sredstava.
  • Mogu biti identificirani i provjereni i koji su računovodstveno evidentirani kod korisnika financiranja prema važećim propisima o računovodstvu neprofitnih organizacija.
  • Trebaju biti umjereni, opravdani i usuglašeni sa zahtjevima racionalnog financijskog upravljanja, osobito u odnosu na štedljivost i učinkovitost. U skladu s opravdanim troškovima i kada je to relevantno za poštivanje propisa o javnoj nabavi, opravdanim se smatraju sljedeći izravni troškovi udruge i njezinih partnera:

o Troškovi zaposlenika angažiranih na programu ili projektu koji odgovaraju stvarnim izdacima za plaće te porezima i doprinosima iz plaće i drugim troškovima vezanim uz plaću, sukladno odredbama ovog Pravilnika i Uredbe.

o Putni troškovi i troškovi dnevnica za zaposlenike i druge osobe koje sudjeluju u projektu ili programu, pod uvjetom da su u skladu s pravilima o visini iznosa za takve naknade za korisnike koji se financiraju iz sredstava državnog proračuna.

o Troškovi kupnje ili iznajmljivanja opreme i materijala (novih ili rabljenih) namijenjenih isključivo za program ili projekt.

o Troškovi potrošne robe. o Troškovi podugovaranja.

o Troškovi koji izravno proistječu iz zahtjeva ugovora uključujući troškove financijskih usluga (informiranje, vrednovanje konkretno povezano s projektom, revizija, umnožavanje, osiguranje, itd.).

o Troškovi reprezentacije, hrane i pića (može se priznati kao prihvatljiv trošak do 20 % vrijednosti projekta ili programa) – ne uključuje alkoholna pića te kategoriju vina i piva.

Osim izravnih, korisniku sredstava se može odobriti i pokrivanje dijela neizravnih troškova kao što su: energija, voda, uredski materijal, sitan inventar, telefon, pošta i drugi indirektni troškovi koji nisu povezani s provedbom programa, u maksimalnom iznosu do 20 % ukupnog odobrenog iznosa sufinanciranja iz proračuna Općine.

Troškovi zaposlenika koji rade na projektu ili programu mogu se smatrati kao sufinanciranje u proračunu projekta ili programa kada ih plaća korisnik ili njegovi partneri.

Neprihvatljivim troškovima projekta ili programa smatraju se:

  • Dugovi i stavke za pokrivanje gubitaka ili dugova.
  • Dospjele kamate.
  • Stavke koje se već financiraju iz javnih ili drugih izvora.
  • Kupovina zemljišta ili građevina.
  • Gubitci na tečajnim razlikama.
  • Zajmovi trećim stranama
  1. OBAVIJEST O DONESENOJ ODLUCI O DODJELI FINANCIJSKIH SREDSTAVA

Nakon donošenja odluke o prijavama za koje su odobrena financijska sredstva, na službenim mrežnim stranicama Općine objavljuju se rezultati Poziva s podacima o udrugama, vrstama podrške, programima i projektima kojima su odobrena sredstva i iznosima odobrenih sredstava financiranja. Općina će, u roku od osam dana od donošenja odluke o dodjeli financijskih sredstava obavijestiti udruge čije prijave nisu prihvaćene za financiranje o razlozima nefinanciranja, uz navođenje ostvarenog broja bodova/ocjena po pojedinim kategorijama ocjenjivanja.

Udrugama kojima nisu odobrena financijska sredstva, može se na njihov zahtjev u roku od osam dana od dana primitka pisane obavijesti o rezultatima Poziva omogućiti uvid u zbirnu ocjenu njihove prijave, uz pravo Općine da zaštiti tajnost podataka o osobama koje su ocjenjivale prijavu.

8.1 Podnošenje prigovora

Općina udrugama koje su nezadovoljne odlukom o dodjeli financijskih sredstava omogućuje pravo na prigovor. Prigovor se može podnijeti isključivo na postupak te eventualno bodovanje nekog kriterija s 0 ili manjim brojem bodova, ukoliko udruga smatra da je u prijavi dostavila dovoljno argumenata za drugačije bodovanje. Prigovor se ne može podnijeti na odluku o neodobravanju sredstava ili visinu dodijeljenih sredstava. Prigovori se podnose Jedinstvenom Upravnom odjelu u pisanom obliku, u roku od osam dana od dana dostave pisane obavijesti o rezultatima Poziva, a odluku po prigovoru, uzimajući u obzir sve činjenice i na temelju prethodnog mišljenja posebnog povjerenstva, donosi Načelnik. Rok za donošenje odluke po prigovoru je osam dana od dana primitka prigovora. Postupak dodjele financijskih sredstava udrugama je akt poslovanja i ne vodi se kao upravni postupak te se na postupak prigovora ne primjenjuju odredbe o žalbi kao pravnom lijeku u upravnom postupku. Prigovor ne odgađa izvršenje odluke i daljnju provedbu postupka. Temeljem odluke Načelnika po prigovoru odluka o dodjeli financijskih sredstava je konačna.

8.2. Informiranje i vidljivost

Korisnik mora osigurati vidljivost financiranja programa od strane Općine Šenkovec. Na svim materijalima vezanim za program/projekt korisnik ističe grb Općine Šenkovec ispod kojeg je istaknut

naziv „Općina Šenkovec“.

Cilj informiranja i vidljivosti je podizanje svijesti javnosti, medija i dionika o ulozi Općine Šenkovec te rezultatima i učincima financiranih programa/projekata.

  1. ROK I NAČIN OBJAVE REZULTATA JAVNOG POZIVA

Rezultati Javnog poziva bit će objavljeni na internetskoj stranici Općine Šenkovec: www.senkovec.hr u roku od petnaest dana od dana donošenja odluke o dodjeli financijskih potpora i visini financijske potpore.

  1. POTPISIVANJE UGOVORA

Udruge i druge pravne i fizičke osobe kojima se odobri financijska potpora sklapaju s Općinom Šenkovec Ugovor o korištenju sredstava iz Proračuna Općine Šenkovec za 2025. godinu.

Ugovorom se uređuju međusobna prava i obveze udruge i druge pravne i fizičke osobe i Općine Šenkovec (dinamika, visina, rok i način isplate potpore, rok izvršenja programa ili projekta, način i dinamika izvješćivanja o provođenju programa ili projekta i utrošku sredstva, obveze udruge i druge pravne i fizičke osobe u slučaju nenamjenskog trošenja potpore, obveza vraćanja neutrošenih sredstava i slično).

Obrazac prijave na Javni poziv sastavni je dio Ugovora. Nakon završetka programa ili projekta, a prije isplate preostalih 20 % ugovorenih sredstava korisnik sredstava na propisanom obrascu izrađuje izvješće o izvršenom programu i namjenskom trošenju sredstava za cijeli projekat ili program. Financijski pregled ukupnih rashoda uključuje rashode cjelokupnog projekta ili programa i obrazlaže sa računima i drugom knjigovodstvenom dokumentacijom za cjelokupan projekat.

Ako je udruga, ustanova, druga pravna i fizička osoba prijavila program ili projekt u kojem se aktivnosti provode u siječnju, veljači i ožujku 2025. godine, odnosno u vremenskom razdoblju kad zbog objektivnih okolnosti još neće biti završene sve propisane procedure povezane s Javnim pozivom, a njihov projekt naknadno bude odobren, pred financiranje ili financiranje tog programa ili projekta osiguravaju same.

U slučaju odobravanja sredstava, Općina Šenkovec sredstva će im doznačiti nakon potpisivanja Ugovora.

Ako ovlaštena osoba udruge i druge pravne i fizičke osobe ne pristupi potpisivanju Ugovora, a svoj nedolazak ne opravda u roku od tri dana od primanja poziva, smatrat će se da je udruga i druga pravna i fizička osoba odustala od ostvarivanja potpore.

                                                                                                                                                    Načelnik

                                                                                                                                  Robert Meglić, mag.ing.traff.

OBRASCI ZA PREUZIMANJE

  1. JAVNI POZIV ZA 2025. OBRAZAC BR. 1 Osnovni podaci
  2. JAVNI POZIV ZA 2025. OBRAZAC BR. 2 Izjava o financ. projekta 
  3. JAVNI POZIV ZA 2025. OBRAZAC BR. 3 Izjava o partnerstvu
Skip to content